Brändäämättömia laatutuotteita = MUJI

Habitare 2017 tuo Suomeen MUJI popup-myymälän. Japanilainen MUJI on yksi arvostetuimmista muoti- ja lifestyletaloista, jonka tuotteet tarjoavat arjen estetiikkaa jokaisen saataville. Ja ehkä juuri siksi MUJIn tuloa Suomeen on odotettu jo vuosia. Tähän asti meille suomalaisille lähin MUJIn oma myymälä on niinkin kaukana kuin Berliinissä. Ruotsissa tosin MUJIlla on useita shop-in-shop-osastoja Åhléns-tavarataloissa. Ehkä oletkin jo tutustunut tuotteisiin siellä?

Jos et, niin kerrottakoon, että MUJI on brändi, joka ei halua olla brändi. MUJI syntyi vastaiskuna kulutusyhteiskunnalle ja brändi- ja suunnittelijalähtöiselle muodille. MUJIn filosofiaan kuuluu, ettei tuotteiden suunnittelijoita nosteta esiin ja kaikki tuotteet palvelevat asiakkaiden paremman elämäntyylin etsimistä. Ja juuri siitä syystä ketjun vahvaa filosofiaa ja tuotteita arvostetaan melkoisen laajasti. Se on lunastanut ansaitusti paikkanasa yksinkertaisten ja kauniiden sisustustuotteiden genressä.

 

SEC_10.jpg.jpg

 

MUJI rakentuu yksinkertaisesta ja suoraviivaisesta muotoilusta ja tuotteita on helppo yhdistellä yksinkertaisuutensa vuoksi moneen erilaiseen tyyliin ja tarpeeseen. Vähäeleisen kauniita tuotteita voi ihastella täällä ja syksyn koittaessa sitten Habitaren Ahead-muotoiluhallissa. Merkin tarjoama valikoima on varsin laaja aina muistikirjoista huonekaluihin ja oikeastaan kaikkea niiden väliltä.

 

SEC_7.jpg.jpg

 

SUB_80.jpg.jpg

 

SUB_42.jpg.jpg

 

5%20habitare.jpg
Suomen suurin huonekalu-, design- ja sisustustapahtuma Habitare järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 13.–17.9.2017. Habitare tarjoaa elämyksiä ja ideoita sisustamisesta sekä kodin ja tilojen toiminnallisuudesta ja visuaalisuudesta.

 

Jo pelkästään tämän vuoksi kannattaa Habitaren ajankohta merkitä kirjoihin ja kansiin jo nyt.

Habitaressa nähdään.

 

Kuvat: MUJI & Habitare

2 kommenttia “Brändäämättömia laatutuotteita = MUJI

  1. Alunperin Mujin tarkoitus oli olla Japanin Ikea, eli simppeliä designia ja edullisin hinnoin. Siksi se oli suosittu opiskelijoidenkin keskuudessa. Mutta sitten hinnat ampaisivat taivaisiin ja koko alkuperäinen idea vesitettiin. Harmi sinänsä.

    1. Tuo on ihan totta. Ihan Ikean tasossa ei hinnat enää ole mutta moniin tuotteisiin/merkkeihin verrattuna mielestäni varsin kohtuullisia kuitenkin. Suosio tuo mukanaan usein suuremman hintalapun. Se taitaa ikävä kyllä olla enemmän sääntö kuin poikkeus.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *